Ενίσχυση της ελληνικής αγοράς μέσα από το πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜμΕ»

wp3929818-cloud-computing-wallpapers

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται η επίσημη δημοσίευση του Προγράμματος “ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜμΕ” το οποίο έρχεται να δώσει μια σημαντική ώθηση στην ελληνική αγορά. Η εξαιρετική αυτή ενέργεια, η οποία χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης στα πλαίσια του Greece 2.0, θα υποστηρίξει τις ανάγκες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων γύρω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, και θα τονώσει την παραγωγικότητά τους.

Σκοπός του Προγράμματος είναι η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της χώρας που δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας.

Oι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να:

  • εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία.
  • αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας και να εισάγουν νέες μορφές υβριδικής εργασίας (hybrid workplace). 
  • ψηφιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με πελάτες και συνεργάτες, περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου.
  • αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, 
    μέσω της αξιοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. 

Για το λόγο αυτό, το Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜμΕ» θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την απόκτηση νέων ψηφιακών εργαλείων, μέσω αγοράς ή μίσθωσης.Το πρόγραμμα απευθύνεται σε 100.000 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις με προσωπικό ως 10 άτομα, που θα επιδοτηθούν με κουπόνι αξίας 700 και 1.400 ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους. Η μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη θα ανέρχεται σε 1.000 και 2.000 ευρώ. Ακόμη, θα επιδοτηθούν ακόμη και πάλι με κουπόνι 1.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προκειμένου να μεταβούν σε τεχνολογία cloud.

Ο προϋπολογισμός του Προγράμματος (συνολική Δημόσια Δαπάνη) ανέρχεται σε 180 εκ. ευρώ, ενώ οι δικαιούχοι είναι υφιστάμενες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (1-250 εργαζομένων) που πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ και είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
  • Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01.01.2022.
  • Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.
  • Κάθε οικονομική δραστηριότητα που ασκείται στην ελεύθερη αγορά, εκτός κάποιων ΚΑΔ (Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας), και πιο συγκεκριμένα:
    • Πρωτογενής παραγωγή γεωργικών προϊόντων
    • Αλιεία
    • Υδατοκαλλιέργεια
    • Δραστηριότητες προετοιμασίας γεωργικών προϊόντων για την 1η πώληση

Σε περίπτωση που μία επιχείρηση δραστηριοποιείται σε περισσότερους του ενός ΚΑΔ λαμβάνεται υπόψη ο ΚΑΔ Κύριας Δραστηριότητας κατά την υποβολή της αίτησης.

Εξαιρούνται δραστηριότητες μη εμπορικού χαρακτήρα.

Οι δικαιούχοι χωρίζονται σε τέσσερις επιμέρους κατηγορίες, ανάλογα με το μέγεθος της εταιρείας, το οποίο υπολογίζεται με την Ετήσια Μονάδα Εργασίας(ΕΜΕ*):

1η κατηγορία: από 1 ΕΜΕ εώς 10 ΕΜΕ

2η κατηγορία: από 10 ΕΜΕ εώς 25 ΕΜΕ

3η κατηγορία: από 25 ΕΜΕ εώς 40 ΕΜΕ

4η κατηγορία: από 40 ΕΜΕ εώς 250 ΕΜΕ

*ΕΜΕ: Ετήσια Μονάδα Εργασίας

Εκτιμάται ότι η χρονική διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος θα είναι από 1/6/22 ως 31/5/23.

 

Τον Ιούνιο το voucher για το πρόγραμμα “Ψηφιακά εργαλεία ΜμΕ” από την Κοινωνία της Πληροφορίας – ICTplus

Οι δικαιούχοι, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν μπορούν να προχωρήσουν στις αιτήσεις και τις αγορές με τη χρήση voucher ως τις 31/12/22 για την πρώτη κατηγορία και ως τις 31/3/23 για τις κατηγορίες 2,3 και 4. Για όλες τις εταιρείες υπάρχει δυνατότητα υπαναχώρησης πριν τη λήξη του προγράμματος.

*Το αρχικό χρονοδιάγραμμα αναμένεται να οριστικοποιηθεί με την επίσημη δημοσίευση του Προγράμματος.

Επιδοτούμενες υπηρεσίες:

Ευρύτερη κατηγορία υπηρεσιών Κατηγορία προϊόντος/υπηρεσίας
Βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Εφαρμογές Εμπορικού Λογισμικού / διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων.

Εφαρμογές Διαχείρισης & υποστήριξης Πελατών (CRM related: Sales, Salesforce Automation, Marketing, Service).

Εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικού, Εκπαίδευσης προσωπικού, Παροχής υπηρεσιών στο Προσωπικό (HR related).

Εφαρμογές διαχείρισης αποθηκών (WMS), διαχείρισης κύκλου ζωής παραγγελιών (Order Management), αναπλήρωσης αποθεμάτων (replenishment).

Εφαρμογές πωλήσεων, κρατήσεων, παραγγελειοληψίας και τιμολόγησης (PoS, Booking, Invoicing).

Εφαρμογές και εργαλεία διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας για τη μεταφορά και παράδοση προϊόντων/υπηρεσιών (routing, tracking, last mile delivery, field service).

Εργαλεία παρακολούθησης και διαχείρισης παγίων, υλικού ή προϊόντων (Asset mgt, IoT, RFID).

Εργαλεία Επιχειρησιακής Ευφυίας και Ανάλυσης δεδομένων (BI, reporting & data analysis tools).

Συνεργασία, παραγωγικότητα και απομακρυσμένη εργασία.

Πλατφόρμες παραγωγικότητας, επικοινωνίας και συνεργασίας (Cloud Productivity Suites) – μόνο cloud λύσεις γίνονται αποδεκτές. Περιλαμβάνονται επίσης λύσεις διαχείρισης εγγράφων, ροών εργασίας και αυτοματοποίησης διαδικασιών (BPM, RPA, Process automation κλπ.).

Εργαλεία υποστήριξης απομακρυσμένης εργασίας (remote working), εφόσον δεν καλύπτονται πλήρως από τις παραπάνω πλατφόρμες παραγωγικότητας.

Εργαλεία διαχείρισης εργασιών, έργων και χαρτοφυλακίων, εφόσον δεν καλύπτονται από τις παραπάνω πλατφόρμες παραγωγικότητας.

Ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου (πώληση προϊόντων ή αυτοματοποιημένη διάθεση υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας).

Cloud εργαλεία για: marketing automation, digital campaign management & customer loyalty.

Cloud εργαλεία/ connectors που συνδέονται στο ηλεκτρονικό κατάστημα και επαυξάνουν την λειτουργικότητά του (recommendations, reviews, remarketing, chat κλπ.).

Εργαλεία / connectors σύνδεσης με συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών.

Εργαλεία/ connectors διασύνδεσης με υπηρεσίες μεταφορών και παράδοσης προϊόντων (3PL, couriers κλπ.).

Ασφάλεια και Εμπιστοσύνη.

Ασφάλεια για τους τελικούς χρήστες και τις συσκευές τους: Endpoint Protection/EDR, Data Loss Prevention.

Συνολική παρακολούθηση της ασφάλειας από τρίτο οργανισμό/υπηρεσία: SOC service.

Ασφάλεια πρόσβασης σε εφαρμογές και δεδομένα: Identity & Access Management.

Συμμόρφωση στη διαχείριση δεδομένων: data governance/compliance solutions.

Διασφάλιση επιχειρησιακής συνέχειας: Cloud Disaster Recovery & Backup solutions/subscriptions.

Εμπιστοσύνη στις διεπιχειρησιακές συναλλαγές: Ηλεκτρονικές Υπογραφές.

Με δυνατότητα αξιοποίησης των vouchers ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, καλύπτεται ως και 90% του κόστους των ψηφιακών εργαλείων και συνοδευόμενων υπηρεσιών. Τώρα περισσότερο από ποτέ υπάρχουν ισχυρά κίνητρα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων στη χώρα μας.

Οι προμηθευτές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες με διακριτούς ρόλους:

  • 1η κατηγορία: Πάροχοι Ψηφιακών Λύσεων (άμεσοι προμηθευτές): Πωλούν τα ψηφιακά προϊόντα/υπηρεσίες απευθείας στους Δικαιούχους του Προγράμματος, λαμβάνουν από τους Δικαιούχους τις επιταγές (vouchers) και τις εξαργυρώνουν, πληρώνονται το ποσό εξαργύρωσης από το Πρόγραμμα
  • 2η κατηγορία: Κατασκευαστές, αντιπρόσωποι, διανομείς και εισαγωγείς: Υποβάλλουν αιτήματα έγκρισης ψηφιακών προϊόντων/υπηρεσιών στο Πρόγραμμα. Στην πλειονότητά τους είναι προμηθευτές χονδρικής, έχουν μία έμμεση εμπλοκή με το Πρόγραμμα. Αιτούνται έγκριση των ψηφιακών υπηρεσιών/προϊόντων που αντιπροσωπεύουν ή διακινούν στην αγορά, αλλά δεν έχουν άμεση επαφή με τους Δικαιούχους ή άλλη απευθείας οικονομική συναλλαγή με το Πρόγραμμα.

Έτσι λοιπόν, οι εταιρείες πληροφορικής μπορούν να φέρουν ακόμα πιο γρήγορα, ακόμα περισσότερους πελάτες τους στο cloud. Είναι μια σημαντική ευκαιρία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων, για την ανάπτυξη των μεταπωλητών cloud και την τόνωση της αγοράς. Αναμένεται ότι το πρόγραμμα θα αποπληρώσει τις επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του 2022 στο 50% ενώ αναμένεται να κλιμακωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2023, ανάλογα με το μέγεθος των εταιρειών που θα συμμετάσχουν.

Επικοινωνηστε με την heuristic data

Contact Form